Tunnelmia kirjastonmäeltä 11.10.2009

Perhon kirjastossa vietettiin syyssunnuntaita 11.10. runojen, laulujen ja "Entisajan kuvaa ja sanaa" -näyttelyn merkeissä. Ilonamme oli kuulla veteliläisen Poeta-runoryhmän pohjalaismaisemaa maalaavaa runoutta "Kun kylä vielä on" -sikermänä. Lausujina olivat Hilkka Klemola, Paula Saari, Irja Tunkkari ja Kaija Tunkkari. Abiturientti Marianna Hietaniemi soitti viulusävelinä kappaleet "Hiljaisen miehen häävalssi" ja "Morsian", musiikinopettaja Kylli Haapasalo säesti.

Kotiseutuyhdistyksen puheenjohtaja Mirja Siironen kertoi avattavasta näyttelystä: kirjaston, kotiseutuyhdistyksen, vapaa-aikatoimen ja yksityisten henkilöiden kanssa on koottu näyttely, joka valottaa kuvin ja sanoin paikallista perinnettä ja historiaa. Näyttely jatkuu kirjaston Sinisiivessä 10.11. saakka – varatkaa aikaa ja käykää tutustumassa näyttelyyn! Tilaisuus päättyi kahvitarjoiluun ja arvontaan osallistujien kesken. Kirjapalkintoja saivat seuraavat henkilöt: Kylli Haapasalo, Anna-Liisa Hakala, Outi Leväniemi, Hannu Linna, Terho Poikola ja Inkeri Sipola.

Kuvia tapahtumasta kuvagalleriassa.