Julkaisuja

Ostamalla kotiseutuyhdistyksen julkaisuja tuet yhdistyksen työtä. Lukemistoja on myytävänä Perhon kirjastossa, St1:llä, kunnanvirastolla sekä kotiseutuyhdistyksen johtokunnan jäsenillä.

Tutan tarinat

Kertojamestari Antti Hautala Salamajärveltä muistelee. Lukemisto VII 2022

Antti Hautalan Perhon murteella kertomat, aikanaan äänitetyt, teksteiksi puretut runsaat tarinat ovat tämän kirjan ainutlaatuista antia.

Perholaiset rattailla – kaksipyöräisistä nelipyöräisiin. Entisajan kulkupelejä ja matkantekoa. Lukemisto VI 2020

Tähän kirjaan on talletettu matkantekoa ja muistoja maanteiltä ja matkan varrelta.

Leipä leviämmäks – Perholaisten maa- ja metsätalousperinnettä

Lukemisto V 2013

Kirjan nimen mukaisesti sivuilla on luettavaa perholaisille tutuista elinkeinoista ja esimerkiksi Perhon maatalousnäyttelystä vuonna 1953.

Koulussa on käytävä ja pyörällä päästään!

Lukemisto IV 2009 (loppuunmyyty)

Kotiseutuyhdistys julisti kirjoitustapahtuman edellisen lukemiston innoittamana. Aiheena olivat koulumuistelot, ja näistä kirjaan saatiinkin runsas aineisto.

Kyläkauppojen kulumilta – Kauppako se on joka kannattaa?

Lukemisto III 2006 (loppuunmyyty)

Kirjan perusta syntyi Perhon kaupoista kerätyn historiatiedon pohjalta. Lisäksi kuntalaisille suunnattu kirjoituskilpailu tarjosi muun sisällön runoista kummitusjuttuihin.

Tiiänpä Perhon pitäjän Perhonjoen perukoilla

Lukemisto II 2002 (loppuunmyyty)

Kirjassa käsitellään mm. Perhon kotiseutuyhdistyksen varhaisvaiheita, paikannimistöä ja perholaisia henkilöitä.

Tokko Perhua tunnet?

Lukemisto I 1999 (loppuunmyyty)

Kirja pitää sisällään vanhinta kotiseutuun liittyvää perinnettä. Runot, laulut, tarinat ja sotahistoria muodostavat aineiston.